anika1997.reismee.nl

Laptop / Skydiving / Weekend Sydney en Jervis Bay / And more!

Eindelijk weer een blog!

Mijn laptop heeft een paar weken bij de reparatie gelegen in Sydney, en het opsturen duurde nogal lang en werd voor op de stoep bezorgd, erg fijn Nu kan ik eindelijk weer dingen opzoeken en regelen haha!

Ik heb veel gedaan de afgelopen twee maanden (Gaat zo snel!) dus ik vertel alleen de grote dingen..

21 tot 23 Juli - Weekend Sydney

Vrijdag.

S' ochtends vroeg met de bus vanaf huis vertrokken naar het gebouw van Greyhound (Zij organiseren busreizen naar allerlei plekken in Australië) en vanaf daar samen met een Duitse au pair vertrokken naar Sydney! We hadden een groepsapp aangemaakt met allemaal au pairs uit Canberra en hebben samen de hostel geregeld. Toen we in Sydney aankwamen was alles zo groot en druk! Zo'n verschil met Canberra! Eerst een beetje moeite met het vinden van de juiste plek voor onze bus Toen zijn we naar de reparatiewinkel gereden voor mijn laptop, sinds ik de laptop hier in Australië aandeed bleef het 5 keer piepen tot het opstartscherm en ik kon ook geen video's kijken of skypen zonder gepiep, dus heel fijn! Daarna hebben we onze koffers bij ons hostel gedropt en zijn we gaan rondlopen, hebben geluncht, veel foto's gemaakt en kwamen we de rest van de au pairs tegen bij de Opera House. Vanaf daar zijn we rondgelopen op de Harbour Bridge en later wezen barbequen bij ons hostel. Toen ben ik wat eerder dan de rest naar de kamer gegaan om te skypen met Melis! Ze keken mij allemaal heel raar aan toen ze terug in de kamer kwamen

S' avonds hebben we met z'n allen een Pub Crawl gedaan in het midden van de stad, was heel gezellig! Toen we rond tweeën weer in het hostel waren, was Helga er ook! Kon ik weer Nederlands praten haha! Al die Duitsers in de kamer bleven maar Duits praten en af en toe in Engels, dus ja..

Zaterdag.

Vroeg op met Alyssa (Amerikaans meisje met wie ik in Canberra al een keer had gemeet) want we gingen SKYDIVEN! Jaaa, ook weer van de bucketlist! En wat was het gaaf! Eerst gingen we met de groep (allemaal au pairs) in een klein busje naar Newcastle. Toen moesten we wat gegevens invullen, kregen we de kleren aan en kregen we een korte uitleg. Ondertussen gingen onze begeleiders allemaal met hun GoPro video's maken van ons! Toen ging groep 1 de lucht in en moest ik nog even wachten.. En ja, toen waren wij aan de beurt, ik mocht als tweede van de zes! In de lucht wat filmpjes opgenomen van ons en de omgeving en toen mochten we! De deuren gingen open en toen ging het heel snel! Bril op, op het randje klaarzitten en toen gingen we! Zo mooi! Eerst val je ongeveer een minuut lang naar beneden, deed heel veel zeer aan mijn oren en de bril vloog bijna af, maar allemaal waard haha! Daarna zweefde we en mocht ik ook een beetje sturen, en het uitzicht was ongelooflijk mooi. Het randje van de zee en al die kleurverschillen. Zo blij dat ik het gedaan heb! Rond 4 uur waren we weer terug in de stad, eerst terug naar de hostel waar Helga ook weer was. Toen ben ik met haar samen weer terug de stad in gegaan waar ik had afgesproken met Caroliene, samen hebben we wat gedronken en een burger gegeten! Zo leuk om haar weer even te zien! Was heel gezellig!

Zondag.

Dagje met Helga! Rustig begonnen, uitgecheckt en onze koffers gedropt. Toen zijn we naar het metrostation gelopen en hebben we een lekkere smoothie (passion fruit) gedronken. Toen op weg in de metro en een overvolle bus naar Bondi Beach. Heerlijk weer! Foto's gemaakt, even op het strand gelegen en wezen lunchen. Daarna nog iets verder gelopen naar een mooier uitzicht. Daarna naar de Botanic Gardens, rondgewandeld, weer Max Brenner (Oeps haha) en richting de bus. Toen weer terug in de bus naar Canberra waarin Helga en ik de enigen waren die aan het praten en lachen waren volgens mij hahaha!


Ik kan ook vertellen dat ik ondertussen vaak bij Max Brenner (Chocolate bar) kom, wanneer ik in het winkelcentrum ben kan ik niet weg zonder mijn vaste bestelling Ik spreek nu ook wel vast onderant de donderdag af met Helga bij Westfield Belconnen, waar we beginnen bij Max Brenner, dingen halen en lunchen bij Grilled.


18 tot 20 Augustus - Weekend kamperen Jervis Bay

Vrijdag.

S' ochtends had Robin nog bij ons gewerkt en waren Melissa en Steven nog niet terug van hun tripje, rond 12 uur kwamen ze thuis en ben ik met Robin meegereden naar haar huis. Ik had mijn spullen al gepakt en in haar auto gedropt. Robin moest nog werken tot 5 pm, dus daarna gelijk vertrokken. Was ongeveer 3 uur rijden door goede snelwegen en bergen haha! Was wel donker dus oppassen voor de kangaroes en andere dieren. Toen aangekomen bij Greenpatch en onze tent in het donker opgezet , wat gedronken en gegeten en slapen!

Zaterdag.

Om 7:30 op. Spullen gepakt en in de auto! Strandentocht langs megamooie stranden Megaveel foto's gemaakt en van elk strand een beetje zand meegenomen. Tussendoor hebben we in een tentje ontbeten. Ook wilden we een walvissencruise maken maar dat ging niet helaas. S'avonds eten in de Jervis Bay Club en boodschapjes gehaald. In de tent aan de hapjes en wat gedronken, heerlijk! Wel nogal koud..

Zondag.

Op tijd op. Alles opruimen en in de auto. Nog wat stranden langs en door naar de paardenranch. We gingen rijden! Wat had ik dat gemist! 2 uur lang door de bossen. Waren wel wat mindere dingen maar dat laat ik haha. Daarna teruggereden naar huis en weer lekker in mijn eigen bed!


Ondertussen heb ik Kangaroo en Crocodile gegeten! Kangaroo is echt lekker, Crododile was wel oké maar ik wist niet zo goed wat ik ervan moest denken, combinatie van kip en vis ofzo..


Met Helga heb ik nu allerlei plannen en dingen al geregeld voor onze trip de laatste 2 maanden. We blijven in het gezin tot ongeveer midden april en gaan dan eerst een cruise maken vanaf Auckland naar Fiji eilanden en komen dan weer terug in Auckland! Zo gaaf! Vanaf daar vliegen we terug naar Sydney en daar staat daar onze campervan klaar! We gaan dan roadtrippen langs de oostkust van Australië voor ongeveer 7 weken!


Liefs,

Anika



Reacties

Reacties

Marleen

Wow Anika wat heb je het daar heerlijk. Ontzettend fijn voor je!! Blijf genieten en we vinden het super leuk om je te kunnen volgen. Liefs van ons

Annet

Super leuk, fijn dat je je draai goed gevonden hebt. Dikke knuffel voor jullie.

Annemarie, William, Quinty en Dustin

Wat een toestand met de laptop. Gelukkig heb je hem weer veilig en gemaakt terug. En wat een mooie verhalen weer.
Geniet verder en vooral van de chocolade. Haha

Monique

Wat een mooie avonturen Anika. Ontzettend leuk om te lezen. Geniet van alles daar. Lieve groetjes van je buurtjes

An en Opa Ton

Lieve Anika,
Fijn te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je al zo goed bent ingeburgerd.
Wij zijn al maanden met de caravan op weg en hebben een rondje Nederland gedaan.
Nu zijn we even thuis en hebben je berichten gelezen. We vinden het geweldig wat je allemaal meemaakt en beleeft. We zijn trots op je.
Kusjes, An en Opa Ton

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active