anika1997.reismee.nl

1e week in Australië!

Ik ben er! Na al die maanden wachten zit ik dan nu toch echt hier!

Zondag 18 juni - Dinsdag 20 juni:

Alle koffers stonden er klaar voor! Ready to go!

Op Schiphol werd ik uitgezwaaid door een paar familieleden en vriendinnen van mij! Ik heb mezelf daar wel ingehouden want in het vliegtuig kwamen de tranen er toch wel uit.. Het waren hele lange vluchten! Eerst 7 uur naar Dubai, waar ik 45 minuten heb rondgelopen om uiteindelijk de gate te vinden en door een strenge controle heen moest. Daarna 14 uur naar Sydney. We vertrokken al later vanaf Dubai en ik zou al weinig tijd hebben in Sydney dus dat was even een stressmomentje. Aangekomen in Sydney eerst het paspoort laten controleren en daarna wachten op de koffer uit mijn ruimbagage, voor extra controle. Gelukkig kwam die er snel uit! En toen kwam ik bij de douane, op tv ziet het er heel anders uit haha. Het was heel vroeg in de ochtend dus heel rustig. Ik ging naar de ruimte waar mensen heen moeten vanwege eten, etc. Ik had namelijk stroopwafels en hagelslag mee. Ik had verwacht dat ze mijn hele koffer zouden leeghalen maar nee. Ik zei dat ik dit en dit had meegenomen, ik liet het zien, het was oké en klaar! Dus snel door naar de volgende gate voor de laatste vlucht naar Canberra. Gelukkig op tijd! In het felroze vliegtuig gingen we nog allemaal rondjes maken in de lucht waar ik helemaal duizelig van werd dus die vlucht duurde wat langer helaas. Aangekomen hoefde ik niet meer door douane maar kwam ik meteen bij de aankomsthal uit! Ik heb nergens mijn visum of rekeningen hoeven laten zien, huh..?!

Ik kwam rond 8:30 aan op het vliegveld en werd daar opgewacht door Melissa, we pakten mijn ruimbagage koffer en reden naar huis. Daar heb ik Steven en de kinderen ontmoet. Ik ging daarna rustig mijn koffers uitpakken en de verrassingen bekijken. B kwam de hele dag in mijn kamer om mijn spullen en kaartjes te bekijken. Tussendoor heb ik nog geluncht met Steven en B. De rest van de middag rustig al mijn spullen verdeeld en tekenen met B. Aan het eind van de middag gingen de kinderen in bad en heb ik meegekeken. Daarna hebben we gegeten, gingen de kids naar bed, en was ik zelf ook moe dus ging ik gelijk erna

Woensdag 21 juni:

Vanmorgen begonnen met toast en hagelslag haha, de kids aankleden en in de auto zetten. Ik had even tijd voor mezelf. Toen Melissa weer terug kwam heeft ze mij van alles verteld over van alles en nog wat. Daarna gingen we samen naar het winkelcentrum in Belconnen, hebben we een mandje gekocht en daarna hebben we samen geluncht. Hierna had ik afgesproken met Robin, Robin heeft ook een tijdje gewerkt bij de familie dus zij kende Melissa, dus dronken we iets met z'n drieën bij Max Brenner, chocoladewinkel!

Toen heb ik nog even met Robin gewinkeld terwijl Melissa zelf even dingen ging halen. Daarna ging ik met Melissa de kinderen van school en daycare halen. Thuis met de kinderen gespeeld en in bad gedaan. Daarna eten en de kinderen weer naar bed. Ik heb de afwas gedaan en daarna keken we met z'n tweeën een aflevering van Orange Is The New Black. Toen nog even geskyped met Houten en naar bed.

Donderdag 22 juni:

Vanochtend de kinderen klaargemaakt voor de dag en de morning tea en lunches klaargemaakt. Daarna had ik lekker vrij! Ik heb gelezen op de e-reader en 2 uur in de omgeving rondgewandeld. Ik had wel GPS nodig om weer terug te komen

Toen nog even gelezen en toen de meiden terugkwamen met ze gespeeld en in bad gedaan. Daarna eten en toen hadden ze nog even tijd over. B wilde wat foto's en video's maken dus dat deden we nog even snel. Daarna gingen ze beiden naar bed en keken we naar een aflevering van Game of Thrones.

Vrijdag 23 juni:

Een vrije dag dus lekker lang in bed! Daarna samen met Melissa en Steven, Melissa naar haar werk brengen. Daarna ging ik met Steven een bankaccount regelen, lunchen en nog een ijsje eten! Hierna Melissa weer opgehaald en terug naar huis. Toen gingen Melissa en Steven weer snel door om de kinderen op te halen van school en een andere afspraak. Ondertussen heb ik met thuis geskyped. Toen de rest weer thuiskwam heb ik met de kids gespeeld, gingen we eten, kinderen naar bed en weer een aflevering Game of Thrones gekeken.

Zaterdag 24 juni:

Vroeg op! Wekker ging om 6:30, snel aankleden en gaan. Samen met Melissa ging ik de boodschappen halen op een afgelegen maar druk terrein, waar een hele markt was opgezet. Thuis aangekomen gingen we ontbijten en probeerde ik toast met vegemite: niet echt mijn ding Toen samen met Steven en B eerst een pakketje ophalen, toen vlees halen en daarna een winterjas! Is wel echt nodig! Thuis even tekenen en daarna zelf even relaxen. Toen gingen we de film Meowana kijken en op de liedjes dansen. En daarna ook met z'n allen gedanst op allerlei andere liedjes haha. Daarna de kids weer in bad en avondeten. Weer 1 aflevering gekeken en naar bed.

Zondag 25 juni:

Geslapen tot 8:30. Rustig gegeten en rond 10:00 ging de rest ervandoor voor soccer en daarna een barbecue bij vrienden. Ik had de rest van de dag voor mezelf! Van 11 tot 12:30 had ik mijn rijles! Het is even wennen om nu ineens aan de andere kant te rijden. Ik gebruikte in het begin ook vooral de ruitenwisser in plaats van de richtingaanwijzer. En nu moet je kijken of er iets aankomt van rechts terwijl ik links gewend was. Is allemaal even omschakelen maar ging prima gelukkig! Weer thuis heb ik geluncht, de was opgehangen, geskyped en een film gekeken op netflix, heerlijk haha! Rond 5 uur waren ze er weer, de kinderen gingen in bad en daarna samen eten. Nog 1 aflevering kijken en naar bed.

Maandag 26 juni: Officiële eerste werkdag!

Om 7 uur beginnen met het klaarmaken van de morning tea en lunches voor de meiden. Daarna A haar ontbijt gegeven en toen beiden aangekleed en klaargemaakt voor school/gymnastics. Eerst A naar school gebracht en toen mocht ik voor het eerst in de auto rijden. We reden naar de sportschool waar Melissa voor een afspraak moest zijn, ondertussen heb ik met B gespeeld en gegeten. Daarna liepen we met z'n tweeën naar de overkant voor Gymnastics. Ze begonnen met vrij spelen, en ondertussen kwam Melissa weer. Daarna naar huis gereden en ging Melissa gelijk weer door omdat ze extra moest werken. Dus de hele middag met B en later ook met A. Daarna deed ik de kinderen in bad en gingen we erna eten. Gelijk daarna de kinderen op bed, 1 aflevering kijken, en zelf ook weer naar bed..

Dinsdag 27 juni:

Om 7 uur weer begonnen. Lunches en morning tea klaargemaakt. A haar ontbijt gegeven, kleding gepakt en ze klaargemaakt voor de dag. Daarna A naar school brengen en daarna doorgereden naar zwemmen. B wilde niet! Van alles geprobeerd maar nee. Toen opgehaald door Steven en naar huis toe. We hadden geen sleutels mee dus dat werd het raam van de badkamer Steven weer verder aan het werk en toen kwam Melissa thuis. We hebben geluncht en de rest van de middag heeft B getekend en een beetje tv gekeken. De meiden daarna weer in bad en curry gegeten. Toen gingen de kids naar bed, heb ik de afwas gedaan, keken we nog 1 aflevering en ging ik naar bed.


Een (samenvatting) van de eerste week :)


Liefs,

Anika

Reacties

Reacties

Marleen

Wat fijn dat het zo goed gaat. En super leuk om dit zo te kunnen lezen. Hier gaat het ook goed. Drukke weken nu zo vlak voor de schoolvakantie. Sophia heeft vanavond haar uitvoering van de musicalles van Cultura.

Annet

Fijn dat het zo goed gaat. Heb wel even moeten huilen. Ik moet Helga nu ook snel laten gaan. Hoop dat jullie veel tijd samen kunnen doorbrengen. Geniet ervan.

Karin

Hee Anika, wat leuk om te lezen!! Veel plezier!!

Oma

Dag Anika, wat leuk je ervaringen van de eerste week te lezen. Je zit al aardig in het ritme van de familie. wie is B? En A? Au Pip zit in mijn been! Ik had hem bijna geruild voor het andere poesje maar kon het toch niet over mijn hart verktijgen.Ze is ook wel erg lief maar ook erg ondeugend. als ik eet zet ik hem in de gang want dan wil ze bij me zitten en steeds op tafel klimmen. Morgen koop ik een plantenspuit en krijgt ze een straaltje water als hij iets doet wat hij niet mag doen. Hij is ook al vriendjes met Manon geworden.

joanetta

Wat supet leuk om je verhalen te lezen.
En fijn te horen dat t goed met je gaat. Wat n belevenis zal t zijn!
Geniet ervan en heel veel plezier....
Groetjes en n knuffel van mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active