anika1997.reismee.nl

MATCH!

Hallo allemaal!

Zoals sommige van jullie wel weten wil ik heel graag naar Australië. Tijdens mijn opleiding heb ik nagedacht over een vervolgstudie. Ik vind zoveel dingen leuk en heb om die reden besloten te kijken naar mogelijkheden van een tussenjaar. Hierbij kwam ik uit op TravelActive, een grote organisatie die allerlei soorten avonturen begeleidt. Ik las een stuk over "au pair" en werd meteen enthousiast! Dit was vorig jaar januari, dus een lange tijd wachten ;-).

Afgelopen december heb ik mezelf officieel ingeschreven. Ik kreeg allerlei formulieren die ingevuld moesten worden (Zoals referenties, informatie over mezelf, verklaring omtrent gedrag, verklaring van de huisarts etc.), hier had ik gelukkig even de tijd voor aangezien ik in juni/juli wil vertrekken. En het was best wat! Nadat ik het volledige pakket opgestuurd had, had ik op 25 januari een voorbereidingsworkshop met andere meiden die precies hetzelfde willen doen!

Ook had ik een interview met de organisatie in het Engels, hierin werden vragen gesteld als: Waarom wil je naar Australië? Waarom moet een gezin jou kiezen? Hierna werden mijn referenties gebeld en kreeg ik niet veel later te horen dat ik officieel was aangenomen voor het programma!

31 januari werd ik met mijn profiel geplaatst op de site van "Smart Au Pairs". Via deze site worden gezinnen aan mijn profiel gematcht. Gezinnen konden mijn profiel bekijken maar ik kon ook de profielen van de gezinnen bekijken. Ik kreeg al vrij snel een mailtje van een gezin uit Canberra, de moeder van het gezin schreef dingen over mij en mijn moeder zei dat het allemaal precies klopte! Ondertussen heb ik van andere gezinnen ook mailtjes gekregen. Met een ander gezin heb ik ook gemaild. Met het gezin uit Canberra (Een moeder, vader en 2 dochters van 4 en 11) plande ik een Skype gesprek in. Op 7 februari, voor mij 21:00 en voor haar 8 februari (07:00) hebben we het eerste contact gelegd. Ze was heel open en vertelde van alles over haar kinderen. De oudste van de 2 heeft een genetische hersenaandoening waardoor ze niet kan spreken maar wel haar wensen en behoeften kan communiceren. Hierdoor zit ze in een rolstoel maar ik heb er geen moeite mee om haar daarmee te helpen.

Ik was ook erg enthousiast en we planden een 2e Skype gesprek. Mijn vader, moeder, broer en zus heb ik naar boven gestuurd. Ik zag haar man en kinderen, en ze stelden nog een aantal vragen. Hierna mocht ik spreken met de huidige au pair. Ze vertelde mij van alles over het gezin en het sociale leven daar. Aan het eind van het interview werd mij verteld dat ik de volgende ochtend iets te horen zou krijgen, aangezien ik samen met een andere au pair (Caroline) bij het gezin een tweede gesprek had gehad. Ze vonden het vooral vervelend om een keuze te maken omdat ik Caroline kende van eerdere ontmoetingen van TravelActive. Met Caroline ben ik nog steeds aan het appen.

Toen kreeg ik het bericht dat het gezin uit Canberra mij als hun "au pair" willen hebben in het gezin! Eind juni zal ik vertrekken! Ik was heel enthousiast en stuurde meteen een mailtje terug met het antwoord. Het voelde voor mij ook wel dubbel aangezien Caroline het ook een erg leuk gezin vond..

Nu ga ik van alles regelen. Eerst het contract tekenen die binnenkort komt en daarna een visum, vliegtickets, verzekeringen etc.

Ik ga dus naar Canberra, wat tussen Sydney en Melbourne ligt waardoor ik daar ook heen kan om te reizen! Bij het gezin blijf ik in ieder geval een half jaar wat ik ter plekke kan verlengen als we dat beide willen! Tussendoor zou ik nog heel graag een stuk van de Great Ocean Road willen zien, Sydney, Melbourne, Great Barrier Reef en nog veel meer.. Aan het einde wil ik ook nog heel graag naar Nieuw-Zeeland!

Op dit blog zal ik mijn reis proberen bij te houden!

Ik denk dat ik genoeg heb verteld voor nu

Anika





Reacties

Reacties

Caroline

Heel veel plezier bij dit geweldige gezin, je gaat je daar helemaal thuis voelen!

Angelika

Superleuk dat je hier een blog over schrijft!! Ik ben nu al benieuwd naar je volgende blog!! Ook al spreken we elkaar op school dit is wel heel leuk!!

Marleen

Wat heerlijk voor je dat je dit gaat doen. We zullen je missen, maar we houden contact.
We wensen je veel succes met de verdere voorbereidingen. We zien elkaar woensdag. ???? groetjes van ons en een knuf van Sophia

Jan-willem

Succes alvast en veel plezier

Monique

Stoer dat je deze reis gaat doen! Dit wordt een tijd om nooit te vergeten. Succes met de voorbereidingen!

Krista

Onwijs leuk en ze zullen een goede aan je hebben! Succes met je verdere voorbereidingen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active